Balancon taloushallintopalveluiden, Tehdenin toiminnanohjauksen sekä verkkokaupan yhteistyöllä kokonaisratkaisu monikanavaisellle kaupanalalle.
Balanco + Tehden
Balanco on tilitoimisto, jolla on vahva osaaminen kaupan ja maahantuonnin toimialan taloushallinnosta. Toimintaamme ohjaa asiakasymmärrys ja asiakkaiden liiketoiminnan tukeminen. Talouden, rahoituksen ja verotuksen asiantuntijoina tarjoamme kokonaisvaltaista, liiketoimintaa tukevaa taloushallinnon palvelua. Talous- ja palkkahallinnossa käyttämämme Procountor ja Netvisor taloushallinto-ohjelmat toimivat saumattomasti yhteen kaupanalan toiminnanohjauksen ja verkkokaupparatkaisujen kanssa.
75 taloushallinnon asiantuntijaamme palvelevat Suomessa ja Ruotsissa toimivia yrityksiä tai s liiketoimintansa laajentamista suunnittelevia suomalaisyrityksiä. Lue lisää kaupan toimialan taloushallintopalvelustamme.
Tehden on monipuolinen toiminnanohjausjärjestelmä, jonka avulla on mahdollista saada monipuolisesti ja laajasti tehokkuutta eri kaupan alan toimijoiden tarpeisiin. Tehdeniä käyttää mm. Motonet ja AD varaosamaailma sekä yli 700 muuta kaupan alan erikokoista toimijaa.
Kivijalka- ja verkkokaupan yhdistäminen saumattomasti
Tehdeniin on integroitu useita eri verkkokauppoja, jolloin verkkokauppojen kautta tehtävät tilaukset saadaan automaattisesti Tehdeniin ja vastaavasti reaaliaikainen tieto varastojen saldoista verkkokauppaan. Tehdenissä on monipuoliset ominaisuudet tavaran vastaanottoa, hyllyttämistä, keräilyä ja lähettämistä varten ja se tukee erinomaisesti logistisia tarpeita ja tarjoaa tehoa erityisesti silloin, kun halutaan hoitaa useita varastoja, laajaa tuotevalikoimaa tai useaa myyntikanavaa yhdestä järjestelmästä. Tehdenin kassaratkaisut ovat moderneja ja helppokäyttöisiä.
Useiden palveluntarjoajien joukosta voi olla haastavaa valita omaan toimintaan sopivaa verkkokaupparatkaisua. Tehdenin vahvuus on, että siihen on integroituna useita eri verkkokauppa-alustoja, eli ostajalla on mahdollisuus valita useista eri vaihtoehdoista omaan toimintaansa soveltuvin. Tehdenin monipuoliset ratkaisut varastonhallinnassa ja liiketoiminnan seurannassa tukevat keskeisiltä osin verkkokauppaa, kun mm. varaston hyllypaikat, monipuoliset kateraportit sekä monipuoliset ostamisen ratkaisut tuovat lisäarvoa, jota verkkokaupoista ei lähtökohtaisesti löydy.
Tehokkaat ratkaisut monikanavaiseen myyntiin – Verkkokauppa-alustat vertailussa
Mycashflow on suomalainen verkkokauppa-alusta, jossa yhdistyy monipuoliset teemat, helppo käyttöliittymä, kattavat ohjeet sekä hyvin toimiva helppokäyttöinen asiakaspalvelu. Tehdenin itse toteuttaman verkkokauppaintegraation kautta myynnit siirtyvät verkkokaupasta Tehdeniin ja varastosaldot päivittyvät automaattisesti verkkokauppaan. Erityisen hyvä Tehdenin MCF-integraatio on silloin, kun halutaan siirtää valmiit tuotesaldot Tehdenistä verkkokauppaan käyttöönoton yhteydessä. Tuotteita voidaan lisätä ja hallinnoida Tehdenissä, jolloin data on helposti käsiteltävissä yhdessä paikassa.
Toisena vaihtoehtona Liana Technologiesin Cloud Commercen täysin automatisoitu ja skaalautuva verkkokauppa-alusta on toimiva ratkaisu niin suurten kuin pienten tuotekatalogien vaivattomaan hallintaan. Tehdeniin saadaan siirrettyä tiedot monipuolisesti sekä myöhemmin laskutettavien myyntitilauksien, että jo verkkokaupassa maksettujen myyntien osalta. Lisäksi Liana tarjoaa kattavasti verkkokauppaan yhdistettyjä työkaluja mm. markkinoinnin automaation ja sähköpostimarkkinoinnin saralla.
Myös erittäin suosittuun Woocommerce-verkkokauppaan on toteutettu Tehdenistä erilaisia integraatioita. Woocommerce verkkokauppa-alustasta löytyy monipuolisia ratkaisuja kustannustehokkaasti useiden eri toimijoiden tuottamana. Koska Woocommerce on avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta, voi kuka tahansa rakentaa Woocommercen alustalle verkkokaupan, jonka voi integroida Tehdeniin yhteistyökumppanin toteuttamalla liittymällä.
Shopify sen sijaan on kansainvälisesti suurin verkkokauppa, joka tarjoaa monipuolisesti erilaisia ratkaisuja verkkokaupan tarpeisiin. Tehdeniin on toteutettu integraatioita, joiden avulla Shopify-verkkokauppa voidaan yhdistää Tehdeniin myyntitilauksien jatkokäsittelyä varten.
Verkkokauppa ja Procountor tai Netvisor taloushallinto voidaan puolestaan yhdistää keskenään mm. automatisoimalla maksupalvelutarjoajalta (esim Paytrail, Klarna, Checkout) tulevat raportit, jolloin maksutilitysraportti saadaan kohdistumaan automaattisesti taloushallinto-ohjelmistossa.
Taloushallinnon ja Tehden integraatioiden avulla tukea liiketoimintaan
Laadukas integraatio toiminnanohjauksen ja taloushallinnon välillä muuttaa ohjelmistojen välisen tiedonsiirron mahdollisimman automaattiseksi. Tilaukset, ostot, myynnit, tuotetiedot, hinnat sekä varastosaldot pysyvät ajan tasalla.
Automaattisen tiedonsiirron avulla taas yrityksellä on ajan tasainen tieto liiketoimintansa kehittämisen tueksi. Ostojen hallinnalla, tuotekohtaisella kateseurannalla, kassan- ja käyttöpääoman hallinnalla on iso merkitys kaupan toimialan liiketoiminnan kannattavuuteen ja investointivalmiuteen.
Yllä esitettyjen verkkokauppavaihtoehtojen lisäksi Tehdeniin on saatavilla mm.
- kuljetuspalveluintegraatioita mm. Postin, Kaukokiidon tai Unifaunin kautta useiden eri kuljetuspalveluita tarjoavien toimijoiden järjestelmiin. Kuljetuspalveluiden avulla voidaan Tehdenissä käsitelty myyntitilaus lähettää suoraan rahtitoimijalle, joka saa tiedon odottavasta kuljetuksesta rajapinnan yli. Näin myyjän tehtäväksi jää tulostaa lähete toimitettavan paketin kylkeen sekä varmistua siitä, että paketti odottaa rahtikuljettajaa sovitussa paikassa.
- Taloushallinnon integraatiot. Taloushallinnon ohjelmistoista Tehden on integroitu Procountoriin ja Netvisoriin, joihin saa siirrettyä automaattisesti myynteihin perustuen varastosaldot, varastonmuutoksen sekä myyntien kirjanpidon ohjelmistojen välillä. Myös Procountoriin ja Netvisoriin saapuneet ostolaskut on mahdollista siirtää Tehdeniin.
- Asiakkaalle räätälöidyt ratkaisut. Kokonaisratkaisu mahdollistaa modernit työkalut, helpon ja onnistuneen siirtymän verkkokauppaan sekä asiantuntevan taloushallinnon kumppanin palvelut, joiden avulla liiketoiminnan kehittäminen onnistuu.
Balancon taloushallinnon asiakkaat käyttävät Tehdeniä sujuvasti osana päivittäistä liiketoimintaa. Asiakkaan henkilöstö hoitaa päivittäiseen liiketoimintaan liittyvät rutiinit (ostotilaus-myynti-toimitus) Tehdenillä.
Tiedot liikkuvat integraatiolla automaattisesti toiminnanohjausohjelmistosta taloushallinnon järjestelmään. Kirjanpito, palkanlaskenta, talousraportointi ja muut taloushallintoon liittyvät rutiinit hoituvat taloushallinnon (Procountor tai Netvisor) ohjelmistossa Balancon toimesta.
Balanco BI:n avulla voidaan visualisoida keskeiset taloutta ja muuta toimintaa kuvaavat mittarit tiedolla johtamisen tueksi.
Tehdenin ja taloushallinnon yhdistäminen on edullista ja helppoa
Tehdenin sekä taloushallinnon ohjelmistojen Procountorin ja Netvisorin välille on tarjolla kattavat integraatiot ja niiden käyttöönotto on nopeaa ja edullista.
Tehdenistä saadaan siirrettyä automaattisesti rajapinnan yli kirjanpitoaineisto Procountoriin ja Netvisoriin:
- Myyntien yhteenveto, eli esimerkiksi verkkokaupan tai yli 40 muun maksutavan myynnit voidaan viedä kustannustehokkaasti yhdellä muistiotositteella Tehdenistä kirjanpitoon. Eli verkkokaupan, kassan, laskutuksen ja mahdollisten muiden myyntikanavien myynnit siirtyvät kirjanpitoon automaatisesti.
- Varastonsaldot ja varaston muutos saadaan siirrettyä automaattisesti ja reaaliaikaisesti kirjanpitoon ja mikäli käytössä on useampia varastoja tai toimipisteitä, saadaan kirjanpito varastotietojen osalta helposti eriytettyä seurantaa varten varasto- tai toimipistekohtaisesti
- Myyntilaskutuksen integraation avulla voidaan siirtää myyntilaskut Tehdenistä taloushalinto-ohjelmiston reskontraan, jolloin reskontran automaatio tehostuu ja monipuoliset rahoitus- ja saatavienhallintapalvelut ovat käytettävissänne
- Ostolaskujen integraatiolla saadaan siirrettyä ostolaskut Tehdeniin laskujen tarkastamista ja hyväksyntää varten siten, että taloushallinnon ohjelmaan saapuvat ostolaskut voidaan kohdentaa Tehdenissä muodostettuihin ostotilauksiin, jolloin ostolaskujen sisällön oikeellisuus voidaan varmentaa ostotilausta vasten kätevästi yhdestä paikasta
Yhdessä Balanco + Tehden tarjoavat tehokkaan kokonaispaketin kaupan ja maahantuonnin toimialalle!
Tehdenin modernin ja helppokäyttöisen toiminnanohjaus- ja kassaratkaisun sekä Balancon asiantuntevien taloushallintopalveluiden avulla yritykset voivat keskittyä liiketoimintansa kehittämiseen ja kasvattamiseen ilman kompromisseja. Autamme toiminnanohjauksen ja taloushallinnon lisäksi verkkokaupan suunnittelussa ja käyttöönotossa. Balanco on Procountor Platina ja Netvisor Premium tason tilitoimistokumppani.
Sinua voi kiinnostaa myös seuraavat blogi-kirjoitukset
Ota tilitoimisto mukaan, kun suunnittelet toiminnanohjauksen hankintaa
joulukuu 7 | Ajankohtaista
Taloushallintokumppanin asiantuntemuksen hyödyntäminen jo ERP-projektin aikaisessa vaiheessa…
Kilpailija-analyysi – Mitä kilpailijoiden talousanalyysi kertoo?
huhtikuu 8 | Ajankohtaista
Kilpailijoidesi taloudellisen tilan tuntemalla voit suunnitella omaa liiketoimintaasi tehokkaammin…
Kiinnostaako Ruotsin markkina? Voimme auttaa!
maaliskuu 26 | Ajankohtaista
Millaisen yrityksen kannattaa haaveilla Ruotsin markkinasta? Onko pienillä yrityksillä…
Näytä kaikki artikkelit